Program eDek w wersji 5.0 umożliwia elektroniczne wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracje.
Został wyposażony w funkcje:
Program w bieżącej wersji umożliwia przesyłanie do systemu e-Deklaracje ponad 80-ciu typów deklaracji podatkowych.
Proces sporządzania i wysyłania deklaracji składa się z następujących etapów:
Po utworzeniu i wypełnieniu nowej deklaracji, należy poddać ją weryfikacji. To uchroni nas przed odrzuceniem deklaracji z powodu błędów formalnych.
Następnie należy przekazać ją do wysyłki. W ten sposób deklaracja trafia na listę wysyłkową i będzie wysłana razem z innymi.
Taka deklaracja otrzyma status "do wysłania" i nie będzie już możliwa jej edycja, chyba, że zostanie usunięta z listy wysyłkowej.
Złożenie podpisów i wysłanie deklaracji umożliwia kreator wysyłki.
W pierwszym kroku mamy możliwość wyboru deklaracji, które chcemy podpisać i wysłać. Następnie należy podać PIN lub hasło umożliwiające złożenie bezpiecznego podpisu cyfrowego.
UWAGA: Niewyrażenie zgody na wielokrotne użycie PIN-u, spowoduje konieczność jego wpisywania podczas podpisywania każdej z wybranych deklaracji.
W kolejnym kroku, kreator wyśle poszczególne deklaracje i pobierze dla każdej z nich identyfikator wysyłki, który umożliwi pobranie potwierdzenia.
Deklaracje otrzymają status "wysłana" i nie będzie można ich już edytować, ani usuwać.
Pobranie potwierdzeń umożliwia kreator pobierania potwierdzeń.
Należy wybrać deklaracje, które zostały wcześniej wysłane i dla których chcemy pobrać potwierdzenia.
Kreator dla każdej wybranej deklaracji, pobierze potwierdzenie jej przesłania, o ile takie potwierdzenie będzie już dostępne.
Deklaracje otrzymają status "przyjęta", a urzędowe poświadczenia odbioru będą możliwe do przejrzenia i wydrukowania.
Copyrights (c) WORD Software 2008-2023