Pomoc

Jak przenieść program na inny komputer?

W związku z zakończeniem z dniem 1 lipca 2017 wsparcia dla systemów Windows XP/Vista pojawiła się konieczność przeniesienia programu na stanowisko komputerowe pracujące w oparciu o nowszy system operacyjny. Poniżej opisujemy jak można to zrobić:

1. Zainstalowanie programu

Aby zainstalować program wystarczy pobrać plik instalacyjny z naszej witryny (tutaj) i zainstalować program postępując zgodnie z wyświetlanymi na ekranie wskazówkami.

2. Przeniesienie bazy danych

Na starym stanowisku należy uruchomić program i z menu Narzędzia wybrać polecenie Kopia zapasowa danych, a następnie wskazać lokalizację pliku kopii danych. Plik ten należy przenieść na nowy komputer.
Na nowym komputerze należy uruchomić program i z menu Narzędzia wybrać polecenie Zarzadzanie danymi, a następnie kliknąć Przywróć dane z kopii zapasowej. Następnie należy potwierdzić lokalizację danych (klikając "OK") oraz wskazać plik zawierajacy kopię bazy danych utworzony w poprzednim kroku.

3. Przeniesienie licencji

Aby otrzymać nowy klucz aktywacyjny, proszę wysłać mailem na adres edek@wordsoft.com.pl identyfikatory starej i nowej instalacji. Identyfikatory można odczytać w oknie O programie dostępnym w menu Pomoc. W odpowiedzi otrzymają Państwo nowy klucz aktywacyjny, a stary zostanie unieważniony.

4. Usunięcie starej kopii programu

Po sprawdzeniu, czy migracja zakończyła się poprawnie, na starym komputerze należy odinstalować program eDek.

W wypadku dalszych pytań prosimy o kontakt.

Brak możliwości wybrania właściwego certyfikatu podpisu kwalifikowanego

Jeśli program nie pozwala na wybór certyfikatu podpisu kwalifikowanego, należy sprawdzić, czy zostały poprawnie zarejestrowany certyfikat właściwego urzędu certyfikacyjnego.

Aktualne certyfikaty urzędów można pobrać stąd:

Odpowiedni certyfikat należy pobrać i zainstalować w magazynie "Pośrednie urzędy certyfikacji".

W wypadku nowszych certyfikatów urzędów może zajść konieczność doinstalowania nowego certyfikatu Narodowego Centrum Certyfikacji.

Można pobrać go stąd:

Te certyfikaty należy pobrać i zainstalować w magazynie "Zaufane główne urzędy certyfikacji".

Błąd "Zły UID" podczas składania podpisu cyfrowego

Podczas skladania podpisu cyfrowego moze pojawić się komunikat "Zły UID". Spowodowany jest błędem w oprogramowaniu do składania bezpiecznego podpisu kwalifikowanego. Zalecamy zainstalowanie najnowszej wersji w.w oprogramowania, pobranej z witryn firm oferujących zestawy do składania podpisów kwalifikowanych.

Błąd podczas wyświetlania zaimportowanych deklaracji

W wersjach programu 5.0.3 i 5.0.4 występuje błąd polegający na tym, że w pewnych okolicznościach zaimportowane z plików deklaracje, przy próbie ich otwarcia, są wyświetlane jako puste.
W istocie procesy importu jak i ewentualnie wysyłki elektronicznej są wykonywane poprawnie. Program jedynie nie wyświetla treści deklaracji.

Błąd został usuniety w wersji 5.0.5 udostępnionej 16 grudnia 2009.

Błąd podczas próby automatycznej aktualizacji

W wersji programu 4.0.9 i wcześniejszych występuje błąd podczas próby automatycznej aktualizacji programu przy jego uruchamianiu.

Aby zaktualizować program zależy:

  1. Przy uruchamianiu programu, gdy pojawia się pytanie o aktualizację, należy wybrać przycisk "nie".
  2. Po całkowitym uruchomieniu programu należy z menu "Pomoc" wybrać polecenie "Sprawdź aktualizacje".
  3. Dalej należy postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.